top of page

Frakt och returpolicy – Aktiebolaget Ingarö Rosteri

FRAKT

I kassan erbjuds frakt med Postnord till dörren. Utanför Sverige skickas alla sändningar med Postnord till ombud.

Ingarö Rosteri hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställningen fram till dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att beställd vara finns i lager.   

När din beställning är packad och lämnar vårt lager övergår leveransansvaret till Postnord som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Ingarö Rosteri kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det innebär att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt. 

Fraktkostnad & Leveranstider

För alla order i Sverige och Finland gäller fri frakt när du handlar för 500 sek eller mer. 

Vi reserverar oss för att leveranstiderna kan komma att avvika. 

Om din leveransadress är i öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-3 helgfria vardagar.  

Ej uthämtade paket 

Aviserad försändelse skall hämtas ut inom 14 dagar hos valt ombud. Ej uthämtade försändelser återsänds till Ingarö Rosteri. Önskar du att få varan skickad till dig på nytt tillkommer fraktkostnad. Vill du annullera din order tar vi en avgift på 100 kr för frakt + returfrakt samt administrationskostnader och returnerar resterande belopp på samma sätt som du betalat.

Du kan spåra ditt paket på 

https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall.


ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten börjar löpa från den dagen du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering.  

För att returnera en order:

Maila oss på hej@ingarorosteri.se och ange: 

Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller på fakturan) 
Ditt namn och kontaktuppgifter
Antal och namn på de produkter som önskas returneras 
Ingarö Rosteri bekräftar att returen är tillåten och skickar en retursedel. Kund ansvarar för att lämna in varorna till närmsta ombud utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Viktigt är att produkterna emballeras på ett sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar att du förpackar din retur på samma sätt som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Ingarö Rosteri bär du som kund också ansvaret för skadan. 

Returadress 

Ingarö Rosteri AB
Återvallsvägen 1A 
134 64 Ingarö
 
Återbetalning 

Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Detta görs enklast via Klarnas App. När vi har mottagit din retur och kontrollerat varorna återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (dock ej returfrakt), senast inom 30 dagar. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använt i den mån det är möjligt. I de fall beställning gjorts mot faktura som ännu ej är betalt, kommer fakturan att makuleras. Om du återlämnar färre produkter än vad beställningen omfattar, återbetalas endast värdet för de produkter som har returnerats. 

7 dagars bytesrätt - Fri returfrakt! 

Du har rätt att byta produkt under 7 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka. Kostnader som du haft för frakt eller annan utförd tjänst ersätts ej i samband med bytesrätten.  

Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande ska du betala mellanskillnaden till Ingarö Rosteri. I det fall värdet på de produkter som återköps understiger värdet på de produkter som beställs i samband med byte, erbjuds du andra varor av likvärdigt värde. Vid byte erbjuder Ingarö Rosteri fri returfrakt. 

För att byta en vara: 

Maila oss på hej@ingarorosteri.se och ange: 

Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller på fakturan) 
Ditt namn och kontaktuppgifter 
Antal och namn på de produkter som önskas bytas och mot vad 

REKLAMATION

Om du har fått en defekt vara ber vi dig att omgående kontakta oss på hej@ingarorosteri.se. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny.  

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. https://www.arn.se/konsument/ Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.

Har du några frågor tveka inte att kontakta oss. 


 

bottom of page